Wat heb ik te bieden?

 

Ben je nog steeds enthousiast om met kleuters te (blijven) werken, maar wil je wel wat ondersteuning, advies of tips gebruiken bij:

  • inhoud geven aan je dagelijkse onderwijs
  • het vormgeven en schrijven van een visie
  • het (re-)organiseren van je klas
  • kritisch te kijken naar de doorgaande lijn
  • een nader te noemen vraag of onderwerp..

 

Ik denk graag met je mee en er zijn tal van mogelijkheden. Het enige wat ik van jou vraag is dat je durft om mee te denken, te genieten en jezelf te verwonderen. Als leerkracht ben jij namelijk de sleutel tot verandering. Praktische, maar vooral realistische oplossingen/doelen staan centraal. Geen mooi weer verhaal, maar concrete handvatten. 

Ja maar.. hoe dan?

Kijk eens bij het workshop aanbod of er iets voor jullie bij zit. Is het net niet wat jullie zoeken? Geen probleem, ik kan maatwerk leveren.

 

Het maatwerk plan.

Ik kom graag bij jullie op school voor een oriënterend kennismakingsgesprek. In dit gesprek wordt duidelijk waar jullie advies en/of ondersteuning bij nodig hebben. Vervolgens maken we een plan om met elkaar in beweging te komen. In een aantal bijeenkomsten, welke afgestemd zullen worden op de vraag, zal ik met jullie duiken in de wereld van het jonge kind. Voorbeelden van invullingen kunnen zijn: Waarom doen jonge kinderen zoals ze doen? Dit gaat over de breinontwikkeling. Vervolgens kijken we naar de aanpak die hier uit voort vloeit, dit zal gericht zijn op spel en spelontwikkeling. Om de vertaalslag naar jouw klas te maken behandelen we ook de huidige aanpak en inrichting. Hoe gaat het nu en wat zou je graag willen? Dit heeft ook alles te maken met jouw persoonlijke kijk op jong kinderen, de mate van sturing, de druk van eventuele methodes etc. Ten slotte gaan we ook concreet met elkaar aan de slag in de klas. Hoe zorg je nou écht voor die omgeving waarbij een kleuter volledig tot zijn recht komt? Zet de juiste mindset aan en doe het! Neem gewoon contact met mij op ;-) 

 

Tip

Om ervoor te zorgen dat iets slaagt is het noodzakelijk dat er draagvlak is. Maak je directe onderbouw collega's enthousiast en informeer je leidinggevende.  Kleuters verdienen echt de aandacht die zij nodig hebben! Dat kan dus bijvoorbeeld betekenen dat er voor een kleuterbouw 'andere' afspraken gelden dan voor de rest van de school. Niet omdat kleuters nou per se echt 'weer even anders willen zijn' maar omdat hun ontwikkeling zo verloopt. Je hoeft nu niet direct iets aan te pakken, je gedachten er over laten gaan is voldoende. En dat is goed!